خانه علم و تکنولوژی ویژگی‌های یک فلش مموری باکیفیت

ویژگی‌های یک فلش مموری باکیفیت

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
27 دی 1401 | 10:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با توجه به اینکه این روزها به دلیل پیشرفت تکنولوژی، اکثر اطلاعات به صورت آنلاین جابه‌جا می‌شوند؛ ولی همچنان فلش مموری‌ها یکی از قطعات جانبی دیجیتال پرکاربرد در بین کاربران محسوب می‌شوند. فلش‌ها وظیفه ذخیره سازی و جابه‌‌جایی اطلاعات را برعهده دارند.
در دنیای امروز فلش مموری‌ها، به همراه هاردهای اکسترنال، جایگزین دیسک‌ها و سی‌دی‌ها شده‌اند. فلش مموری‌ها دارای کارایی‌های تقریباً یکسانی هستند؛ ولی در هنگام خرید، باید به ویژگی‌های آن‌ها دقت کنید. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک فلش مموری باکیفیت می‌پردازیم؛ تا هنگام خرید فلش مموری جدید، بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

فاکتورهای مهم خرید فلش مموری

ظرفیت

اولین فاکتوری که اکثر شما هنگام خرید فلش مموری جدید به آن توجه می‌کنید، ظرفیت فلش است. ظرفیت فلش همان فضای خالی است که فلش در اختیار شما قرار می‌دهد. فلش‌ها در ظرفیت‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند؛ شما باید با توجه به کاربرد مد نظرتان، ظرفیت مناسبی را انتخاب کنید.
مثلاً اگر برای انتقال فایل‌های کم حجم احتیاج به فلش دارید، انواع 4 گیگابایتی یا 8 گیگابایتی برای شما مناسب است. ولی اگر قصد انتقال فایل‌های سنگین دارید، پیشنهاد می‌کنم فلش‌هایی با ظرفیت بالاتر مثل 32 گیگابایت یا 64 گیگابایت تهیه کنید. در کل اگر مشکل هزینه ندارید، فلش‌هایی با ظرفیت 64 و 128 و 256 گیگابایت، می‌توانند انتخاب بسیار خوبی باشند. زیرا با خرید این فلش‌ها استرس کمتری بابت تمام شدن حجم فضای ذخیره سازیتان دارید.

سرعت

فاکتور مهم دیگری که کاربران هنگام خرید فلش مموری باید به آن توجه ‌کنند؛ سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها توسط فلش مموری است. در ابتدا USB استفاده شده در فلش مموری‌ها از نوع USB 2 بود؛ و سرعت متوسطی را ارائه می‌داد. در حال حاضر در اکثر فلش مموری‌ها به جای USB 2 ، USB 3 مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که نسبت به نمونه قبلی حدود 10 برابر افزایش سرعت داشته است. اگر شما دائماً در حال انتقال اطلاعات با حجم‌های بالا هستید؛ پیشنهاد می‌شود جهت صرفه‌جویی در زمان، فلش مموری‌هایی با سرعت بالا تهیه کنید.
در کل سرعت فلش مموری‌ها بر اساس نوع USB به کار رفته در آن‌ها به دسته‌های زیر تقسیم بندی می‌شوند:
- فلش مموری دارای USB 2 : سرعت انتقال 480 مگابایت برثانیه
- فلش مموری USB 3.2 نسل 1×1‌ : سرعت انتقال 5 گیگابایت بر ثانیه
- فلش مموری USB 3.2 نسل 2×1 و 1×2 : سرعت انتقال 10 گیگابایت بر ثانیه
- فلش مموری USB 3.2 نسل 2×2 : سرعت انتقال 20 گیگابایت بر ثانیه

سازگاری با درگاه‌های ارتباطی

هنگام خرید یک فلش مموری جدید، باید دقت کنید از نظر درگاه ارتباطی با لپتاپ، کامپیوتر یا هر وسیله دیگری که می‌خواهید فلش را به آن متصل کنید سازگار باشد. مثلاً اگر از لپ‌تاپ مک‌بوک استفاده می‌کنید باید فلشی خریداری کنید که درگاه ارتباطی آن USB type-C باشد.

مشخص کردن نوع کاربرد فلش

یکی دیگر از نکاتی که در خرید فلش مموری مناسب بسیار کمک کننده است، مشخص کردن کاربرد فلش است. یعنی قبل از خرید فلش مشخص کنید که قرار است کجا و به چه صورت از فلش استفاده کنید.

مشخصات ظاهری

در ساخت فلش‌ها از مواد اولیه گوناگونی استفاده می‌شود؛ بنابراین فلش‌ها در شکل‌های ظاهری مختلفی وارد بازار شده‌اند. قبل از خرید فلش باید به این نکته هم دقت کنید که اگر زیاد از فلش استفاده می‌کنید و احتمال افتادن آن بالا است؛ فلش‌هایی با بدنه فلزی خریداری کنید زیرا مقاومت بیشتری در برابر فشار یا ضربه دارند.

امنیت اطلاعات

اگر می‌خواهید از فلش جهت جا‌به‌جایی اطلاعات بسیار مهم و حیاتی استفاده کنید؛ بهتر است فلش‌هایی که دارای قابلیت تنظیم پسورد یا حتی اسکن اثرانگشت هستند تهیه کنید.

شرکت سازنده

ساخت فلش مموری برخلاف دیگر وسایل الکترونیکی پیچیدگی زیادی ندارد؛ بنابراین شرکت‌های زیادی آن را تولید می‌کنند و اکثر آن‌ها کیفیت مناسبی ندارند. ولی شرکت‌های معتبر زیادی هم هستند که با رعایت اصول و استانداردهای موجود، فلش‌های بسیار باکیفیتی به بازار عرضه می‌کنند. اگر بخواهیم بعضی از این شرکت‌های معتبر را نام ببریم، می‌توانیم به توشیبا، سیلیکون پاور، ای دیتا، سامسونگ، سن دیسک، اچ‌پی، لکسار، پتریوت، اپیسر، کینگستون، فیلیپس، وسترن دیجیتال، وریتی و ترنسند اشاره کنیم. با خرید محصولی از این برندها خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت می‌شود.

گارانتی

حتی اگر از برندهای معتبر هم محصولتان را انتخاب کرده‌اید، هرگز بدون داشتن گارانتی معتبر آن را خریداری نکنید. بعضی از فلش‌ها دارای گارانتی یک ساله تا مادام‌العمر هستند؛ که خیالتان را کمی راحت می‌کنند. ولی لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد همچون ضربه‌های فیزیکی، آب ریختن به فلش و از این قبیل مشکلات شامل گارانتی نمی‌شود.

قیمت

بی شک یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام خرید فلش مموری مانند دیگر محصولات، قیمت آن است. پیشنهاد می‌کنم با خرید محصولی باکیفیت بالا ولی کمی گران‌تر، از احتمال خرابی و هزینه‌ی بیشتر جلوگیری کنید.

جمع بندی

در این مقاله با بررسی ویژگی‌های یک فلش مموری باکیفیت به این نتیجه رسیدیم که هنگام خرید یک فلش مموری جدید علاوه بر قیمت باید دیگر ویژگی‌های فلش را هم در نظر بگیریم. تا بتوانیم با توجه به نیازمان خرید مناسبی داشته باشیم.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا