خانه نقد و بررسی موبایل بررسی تخصصی مشخصات گوشی آنر‌X8a

بررسی تخصصی مشخصات گوشی آنر‌X8a

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
3 تیر 1402 | 10:17
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برند آنر، پس از عبور از مشکلات و جدایی از هواوی، امسال با عرضه چندین محصول جدید، در بازه‌های قیمتی متنوع، اقشار مختلف جامعه را مورد هدف قرار داده است. جدیدترین میان رده اقتصادی این برند، آنر X8a نام دارد؛ که به تازگی وارد بازار ایران شده است. با دارا کالا همراه باشید تا در ادامه به بررسی مشخصات این گوشی تازه وارد بپردازیم.

طراحی گوشی آنر X8a

گوشی آنر X8a به طراحی ساده و مینیمالی مجهز شده است؛ و در دسته گوشی‌های زیبای بازار قرار می‌گیرد. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است؛ ولی به دلیل صیقل ماتی که دارد، شبیه شیشه است. بنابراین گوشی ارزشمند‌تر و گران قیمت‌تر به نظر می‌رسد. این طراحی باعث شده است کثیفی و اثر انگشت روی گوشی باقی بماند، و کاربران حساس را مجبور به استفاده همیشگی از قاب کند. وزن بسیار مناسب ۱۷۹ گرمی این گوشی، در استفاده‌های طولانی مدت، باعث خستگی دست کابران نخواهد شد.

ماژول دوربین این دستگاه، از طراحی گوشی‌های اپل تقلید کرده است؛ سه سنسور اصلی دوربین و یک فلش LED درون برآمدگی مربع شکلی، با برآمدگی نسبتاً کم تعبیه شده‌اند. جهت محافظت از لنزها، فریمی فلزی اطراف آن‌ها را محاصره کرده است. در زیر ماژول دوربین عبارت 100MP و Ultra Camera به چشم می‌خورند. در قسمت پایینی پنل هم لوگوی Honor نوشته شده است.

فریمی تخت و صاف، از جنس پلاستیک براق، که بسیار شبیه آلومینیوم است، اطراف گوشی را احاطه کرده است. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا روی لبه سمت راست فریم قرار گرفته‌اند. در این محصول دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده است؛ و سرعت و دقت مناسبی در باز کردن قفل نمایشگر ارائه می‌دهد.
در لبه سمت چپ، درگاه سیم کارت تعبیه شده است؛ که به صورت همزمان، از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند؛ و خبری از کارت حافظه جانبی نیست. در لبه بالای فریم هم میکروفون جا خوش کرده است. تک اسپیکر، پورت تایپ سی و میکروفون اصلی هم در لبه پایینی فریم به چشم می‌خورند.

در پنل جلویی آنر X7a ‌نمایشگری با حاشیه‌های بسیار کم مشاهده می‌شود؛ که‌ ۸۹.۶ ‌درصد از نمای رو‌به‌رویی را به خود اختصاص داده است. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ، در قسمت بالایی و مرکز صفحه‌نمایش، میزبان سنسور دوربین سلفی شده است. آنر همچون دیگر محصولاتش، گواهی IPخاصی در ساخت این گوشی به کار نبرده است.

صفحه نمایش گوشی آنر X8a

آنر X8aبه صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۸۸ پیکسل، از نوع IPS مجهز شده است. این نمایشگر قادر است در هر اینچ ۳۹۱ پیکسل را به نمایش بگذارد. با توجه به مشخصات ذکر شده، نمایشگر این گوشی، وضوح تصویر خوب، رنگ‌های جذاب و تفکیک رنگ مناسبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی، عملکرد روان و بدون لگی را ارائه می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به نمایش‌ 16.7 میلیون رنگ و روشنایی خودکار 450 نیت اشاره کرد.

دوربین گوشی آنر X8a

در بخش دوربین، آنر X8a عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد. سه سنسور دوربین، متشکل از دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ ‌مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی مشاهده می‌شود. دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی، بی شک عملکردی فراتر از یک گوشی میان رده ارائه می‌دهد. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی، از کنتراست بسیار خوب، جزئیات دقیق و داینامیک رنج گسترده برخوردار شده‌اند.

دوربین۵ مگاپیکسلی فوق عریض یا همان ultrawide تصاویری با زاویه دید گسترده به ثبت می‌رساند؛ و برای عکاسی در فضای باز و عکس‌های دسته جمعی بسیار کاربرد دارد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از جزئیات بسیار دقیقی برخوردار نیستند؛ و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید. سنسور دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم قابلیت ثبت تصاویر از فاصله نزدیک را دارد.

دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی در نور روز، تصاویر بسیار خوب و با‌کیفیتی به ثبت می‌رساند؛ در نور شب هم می‌توانید روی تصاویر سلفی ثبت شده حساب کنید. هر دو دوربین اصلی و سلفی قادر به فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشند. ولی در هیچ کدام، از قابلیت لرزشگیر دیجیتالی یا اپتیکال خبری نیست. در شرایطی که نور محیط مناسب باشد و دستتان زیاد نلرزد می‌توانید ویدیوهای با کیفیتی ضبط کنید.

اسپیکر گوشی آنر X8a

همان‌طور که انتظار می‌رود آنر X8a‌هم مانند اکثر گوشی‌های میان رده دیگر به اسپیکر مونو مجهز شده است. این اسپیکر صدای نسبتاً بلند، با کیفیت مناسب و تفکیک قابل قبولی ارائه می‌دهد. در این محصول از جک ۳.۵ میلیمتری صدا خبری نیست؛ بنابراین برای استفاده از هندزفری یا هدست سیمی، نیاز به تبدیل دارید؛ یا اینکه از هندزفری بلوتوثی استفاده کنید.

سخت افزار و نرم افزار گوشی آنر X8a

گوشی آنر X8aدر بخش مشخصات سخت‌افزاری به پردازنده هلیو G88 شرکت مدیاتک مجهز شده است. این پردازنده،‌ معماری ۱۲ نانومتری دارد. هشت هسته آن از دو هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده است.

پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 هم در این محصول ایفای نقش می‌کند. در کل می‌توان گفت آنر X8a ‌برای استفاده معمولی و روزمره بسیار مناسب است؛ و از پس انجام اکثر کارها برمی‌آید. در هنگام اجرای بازی‌های سنگینی همچون کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ هم اگر تنظیمات گرافیکی را روی حالت low قرار دهید، عملکرد روان و قابل قبولی دریافت می‌کنید.

برند آنر، امسال برای اکثر گوشی‌های خود، اندروید ۱۲ و رابط کاربری Magic UI 6.1 را در نظر گرفته است؛ گوشی آنر X8a ‌هم از این قائده مستثنی نیست. به دلیل سبک بودن رابط کاربری و استفاده از نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی، کار کردن با این گوشی بسیار مناسب و روان است.

باتری گوشی آنر X8a

وظیفه تامین انرژی در گوشی آنر X8a برعهده یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت است. این باتری به ازای هر بار شارژ کامل، در شرایط استفاده معمولی نزدیک به دو روز شما را همراهی می‎کند. این باتری از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ که قادر است در مدت زمان 30 دقیقه حدود ۵۰ درصد گوشی را شارژ کند. شارژ 100 درصدی گوشی هم به حدود ۱ ساعت و 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

کلام آخر

خوشبختانه گوشی آنر X8aاز خدمات گوگل پلی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین هیچ کمبودی نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند بازار ندارد. این گوشی به لطف داشتن باتری با شارژدهی خوب، سرعت شارژ مناسب، پردازنده با قدرت معمولی، سایز خوب و خوش دست به راحتی از پس انجام اکثر کارهای روزانه برمی‌آید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا