خانه علم و تکنولوژی آیا گوشی ما از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند؟

آیا گوشی ما از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
18 اردیهشت 1402 | 11:34
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه 5G از جدیدترین فناوری‌‌های ارتباطی درگوشی‌های موبایل است. در اکثر گوشی‌های هوشمندی که در سال 2023 به بازار عرضه شده‌اند، این قابلیت جدید یافت می‌شود. بی شک در حال حاضر داشتن سرعت دانلود و آپلود مناسب از دغدغه‌های اصلی کاربران محسوب می‌شود. نسل جدید تکنولوژی ارتباطی سرعت بالایی در انتقال داده‌ها دارد، و نسبت به نسل قبل از پهنای باند بیشتری برخوردار است. اگر می‌خواهید بدانید آیا گوشی شما از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در گذشته، پس از راه‌اندازی شبکه 4G کاربران مجبور بودند سیم‌کارت فعلی خود را با سیم‌کارت جدیدی که قابلیت پشتیبانی از فناوری 4G را دارد تعویض کنند. ولی برای دریافت اینترنت 5G ‌نیازی نیست سیم‌کارت خود راتعویض کنید؛ فقط باید گوشی تهیه کنید که قادر به پشتیبانی از قابلیت 5G باشد.

قبل از اینکه بفهمیم آیا گوشی ما از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، بهتر است کمی راجع به نسل پنجم شبکه تلفن همراه‌ توضیح دهیم تا سؤالات شما در این زمینه برطرف شوند.

اینترنت 5G ‌چیست؟

شبکه‌ 5G نسل جدید ارتباطات بی‌سیم است؛ که نسبت به نسل چهارم از سرعت دانلود و آپلود بیشتری برخوردار شده است. شبکه 5G قادر است داده‌ها را با سرعت بین 50 مگابیت بر ثانیه و استاندارد 1.8 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد. همچنین نسل پنجم شبکه تلفن همراه‌ در تمام مکان‌ها بدون استفاده از Wi-Fi اینترنت پرسرعت در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از اینترنت 5G به فرکانس‌ها و سیستم‌های جدیدی نیاز دارد؛ بنابراین گوشی‌هایی که از شبکه 4Gپشتیبانی می‌کنند قادر به استفاده از این فناوری نیستند. برای استفاده از این قابلیت باید دستگاه‌هایی با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه‌ خریداری کنید.

آیا گوشی ما از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند؟

برای دانستن این موضوع که آیا گوشی شما از شبکه‌ 5G ‌پشتیبانی می‌کند چندین راه وجود دارد. در ادامه با روش‌های دانستن پشتیبانی از اینترنت‌5G در گوشی‌های اندروید و iOS آشنا می‌شویم.

بررسی مشخصات گوشی به صورت آنلاین

یک روش کلی و ساده‌ برای دانستن اینکه گوشی شما از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی می‌کند، جستجو مدل گوشیتان در موتور جستجوی گوگل است. معمولاً بزرگ‌ترین سایت مشخصات گوشی‌های هوشمند در جهان به نام GSMArena اولین سایتی است که برای شما به نمایش گذاشته می شود.

پس از اینکه وارد این سایت شدید کلیه اطلاعات گوشیتان را مشاهده می‌کنید. وارد قسمت Network شوید تا ببینید آیا گوشی شما از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین برای مشاهده باندهای شبکه تلفن می‌توانید روی عبارت EXPAND کلیک کنید.

اینترنت 5Gدر گوشی‌های اندروید

دانستن اینکه گوشی شما با شبکه 5G سازگار است یا خیر کار بسیار ساده‌ای است؛ دانستن این موضوع در گوشی‌های اندروید و iOS متفاوت است. برای دانستن سازگاری گوشی‌های اندرویدی با اینترنت نسل پنجم مراحل زیر را انجام دهید:

- به بخش تنظیمات گوشی وارد شوید.
- گزینه Wi-Fi and Networkرا انتخاب کنید.
- سپس وارد بخش Preferred Network شوید تا شبکه‌های ارتباطی که گوشی شما از آن‌ها پشتیبانی می‌کند را ببینید.

نکته: در بعضی گوشی‌های اندرویدی عبارت 5G روی بدنه گوشی هک شده است.

اینترنت 5Gدر گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون 12 و نسخه‌های بالاتر از آن به شبکه 5G مجهز شده‌اند؛ اگر گوشی شما در این دسته بندی قرار ندارد و یا برای اطمینان می‌خواهید ببینید که آیفون شما از شبکه نسل پنجم پشتیبانی می‌کند یا نه مراحل زیر را انجام دهید:

- به بخش تنظیمات آیفون خود وارد شوید.
- گزینه Cellular را انتخاب کنید.
- در این مرحله به ترتیب وارد‌Cellular Data Options وVoice & Data شوید؛ در صورت پشتیبانی از این قابلیت شبکه 5G را مشاهده می‌کنید.

چگونه اینترنت 5G را فعال کنیم؟

فعال کردن اینترنت 5G گوشی نیازمند انجام کار خاصی نیست؛ زیرا اگر گوشی و اپراتور شما از این قابلیت پشتیبانی کنند، بلافاصله می‌توانید از سرعت و کیفیت اینترنت 5G نهایت لذت را ببرید.

کلام آخر

در آینده‌ای نه‌چندان دور در ایران هم اینترنت 5G جایگزین اینترنت 4G خواهد شد؛ بنابراین داشتن گوشی که از این قابلیت پشتیبانی کند خیال شما را راحت می‌کند. با مطالعه این مقاله می‌توانید بفهمید که گوشی شما از نسل جدید ارتباطات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند یا خیر.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا