خانه علم و تکنولوژی گجت نیوز اندروید باکس چیست؟ چه کاربردی دارد؟

اندروید باکس چیست؟ چه کاربردی دارد؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
18 اسفند 1401 | 13:31
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروزه تلویزیون‌های هوشمند با اتصال به اینترنت، امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به کمک تلویزیون‌های هوشمند، می‌توانید تمام برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان دارید، را روی تلویزیون اجرا کنید. متاسفانه تلوزیون‌های هوشمند، قیمت بالایی دارند؛ و برای خرید آن‌ها هزینه زیادی لازم است.
برای حل این مشکل، اندروید باکس‌ها طراحی و تولید شده‌اند؛ و تقریباً توانسته‌اند جای تلویزیون‌های هوشمند چند میلیونی را بگیرند. اندروید باکس، یک دستگاه جدید و پیشرفته است؛ که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. می‌توانید به کمک آن، تلویزیون غیرهوشمند خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. در کل می‌توان گفت اندروید باکس، یک گوشی اندرویدی با نمایشگر تلویزیون است .

اندروید باکس چیست‌؟

اندروید باکس، دستگاهی مکعبی است؛ که به سیسیتم عامل اندروید مجهز شده است. شما با وصل کردن این دستگاه از طریق کابل HDMI به تلویزیون غیر هوشمند خود می‌توانید از صفحات مجازی، بازی‌های اندرویدی و وب گردی با تلویزیون خود لذت ببرید. با خرید این محصول، می‌توانید تمام برنامه‌های اندرویدی را روی تلویزیون نصب کنید. برای مثال به کمک این دستگاه می‌توانید کالاف دیوتی موبایل را روی تلویزیون انجام دهید و یا اینکه در اینستاگرام بچرخید.
اندروید باکس‌ها با توجه به کارایی‌ که دارند در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. مثلاً برای بازی، بهتر است اندروید باکسی با قدرت پردازش گرافیکی بالا تهیه کنید ولی برای تماشای فیلم خرید اندروید باکس معمولی به صرفه‌تر است. اندروید باکس در بازار با اسامی مختلفی همچون مینی کامپیوتر اندرویدی، اسمارت باکس، هوشمند ساز تلویزیون، دستگاه IPTV هم شناخته می‌شود.

کاربرد اندروید باکس چیست‌؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، اندروید باکس‌ها نسبت به تلویزیون‌های هوشمند قیمت مناسب‌تری دارند. بنابراین برای کاربرانی که هزینه کافی برای خرید تلویزیون هوشمند را ندارند، گزینه بسیار خوبی است. در اصل اندروید باکس همچون یک گوشی اندرویدی عمل می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید برنامه‌های زیادی را روی تلویزیون خود نصب کنید؛ و هزینه اضافی بابت خرید تلویزیون هوشمند نپردازید.

مصرف اینترنت اندروید باکس

اندروید باکس، دقیقاً همان میزان اینترنتی را مصرف می‌کند که دستگاه‌های دیگر مصرف می‌کنند؛ بنابراین مصرف اینترنت اندروید باکس به میزان استفاده شما از آن بستگی دارید. برای مثال اگر دانلود یک فیلم در گوشی 3 گیگابایت حجم مصرف کند، دانلود آن در اندروید باکس هم به 3 گیگابایت اینترنت نیاز دارد. پس این باور که اندروید باکس قوی، مصرف اینترنت بیشتری دارد غلط است.

اندروید باکس سیم کارت می‌خورد؟

بعضی از اندروید باکس‌ها از سیم کارت هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر مودم وای فای ندارید، که دستگاه را به آن وصل کنید، می‌توانید اندروید باکس سیم کارتی تهیه کنید. و به وسیله سیم کارت دیتا، اندروید باکس خود را به اینترنت وصل کنید.

اندروید باکس گیرنده دیجیتال دارد؟

اندروید باکس با گیرنده شبکه‌های تلویزیونی متفاوت است؛ اندروید باکس فقط به سیستم عامل اندروید مجهز شده است. ولی در بازار اندروید باکس‌هایی یافت می‌شوند که کار گیرنده‌های دیجیتال را هم انجام می‌دهند؛ و می‌توانند شبکه‌های تلویزیون را هم دریافت کنند.

اندروید باکس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله، اندروید باکس هم مثل گوشی‌های اندرویدی از منوی فارسی پشتیبانی می‌کند. برای برخورداری از زبان فارسی لازم نیست زبان فارسی را دانلود کنید؛ فقط باید به تنظیمات دستگاه بروید و زبان آن را روی فارسی تنظیم کنید.

کار با اندروید باکس

اندروید باکس، را می‌توانید به وسیله‌ی یک پورت HDMI به تلویزیون وصل کنید؛ اینترنت مورد نیاز این گجت هم می‌توانید از طریق کابل شبکه و یا وای فای تأمین کنید. برای متصل کردن اندروید باکس به تلویزیون مراحل زیر را انجام دهید:
1) به وسیله کابل HDMI اندورید باکس و تلویزیون را بهم وصل کنید.
2) پس از اینکه کار اتصال به پایان رسید، وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید و آن را به یک شبکه اینترنت فعال متصل کنید. اتصال به اینترنت، از طریق وای فای و کابل شبکه صورت می‌گیرد.
3) اکنون اندروید باکس شما آماده است؛ و می‌توانید با یک گوگل اکانت فعال، وارد پلی استور شوید و برنامه‌های مورد نیازتان را دانلود و نصب کنید.

پردازنده‌ اندروید باکس

در اندروید باکس هم مانند دیگر دستگاه‌های الکترونیکی، پردازنده مهم‌ترین عضو است. هنگام خرید اندروید باکس هم، مانند خرید گوشی هوشمند باید به پردازنده آن دقت کنید؛ زیرا پردازنده مغز متفکر دستگاه شما محسوب می‌شود. بنابراین حتماً باید پردازنده‌ای متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 برای مثال اگر قصد خرید یک اندروید باکس گیمینگ دارید، اولویت اول خود را قدرت پردازنده قرار دهید. ولی اگر برای انجام کارهای معمولی همچون تماشای فیلم وسریال قصد خرید اندروید باکس دارید، نیازی به پرداخت هزینه بالا، برای خرید دستگاهی با قدرت پردازشی قوی نیست. زیرا دستگاهی با قدرت پردازشی متوسط هم از پس انجام کارهای معمولی برمی‌آید.

فضای ذخیره سازی اندروید باکس

در اندروید باکس‌ها هم مانند گوشی‌های هوشمند، میزان حافظه اهمیت بالایی دارد. زیرا فضای ذخیره‌سازی باعث فعال سازی سیستم عامل می‌شود. درنتیجه حافظه و سیستم عامل باید با یکدیگر هماهنگ باشند. اگر میزان حافظه داخلی دستگاه خیلی کم باشد، نمی‌تواند سیستم عامل‌های پیشرفته‌تر را اجرا کند. باید به این نکته هم توجه کنید که اکثر فضای حافظه را سیستم عامل احاطه می‌کند، بنابراین به فضای بیشتری برای نصب برنامه‌های مختلف احتیاج دارید.
لازم به ذکر است که اکثر اندروید باکس‌های موجود در بازار، قادر به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی هستند. بنابراین می‌توانید به کمک کارت حافظه‌ی خارجی، حافظه دستگاه را ارتقا دهید.

پورت‌های اندروید باکس

یک اندروید باکس مناسب، بهتر است حداقل 2 درگاه USB داشته باشد؛ تعداد پورت USB بیشتر از 2 عدد باعث می‌شود بتوانید همزمان از موس و پد گیمینگ، هارد اکسترنال و اسپیکر استفاده کنید. از پورت‌های مهم دیگر دستگاه می‌توان به پورت HDMI اشاره کرد؛ که می‌تواند محتوای ویدئویی را با کیفیت بالا برای شما به نمایش بگذارد. حضور یک عدد پورت HDMI در یک دستگاه کافی است. برای تماشای ویدئوهای 4K، حتماً اندروید باکسی تهیه کنید که از HDMI 2.0 پشتیبانی کند.
قابلیت تغییر نرخ داینامیکی یا همان Switching Dynamic Rate هم در اندروید باکس وجود دارد؛ که باعث می‌شود محتوای با کیفیت، را بدون افت کیفیت از تلویزیون پخش کند. از مهم‌ترین اتصالاتی که در یک اندروید باکس خوب باید حضور داشته باشند، بلوتوث و پورت LAN هستند. بلوتوث باعث اتصال دستگاه به اسپیکر و گوشی می‌شود. پورت LAN باعث اتصال دستگاه به اینترنت و مودم می‌شود؛ به کمک آن می‌توانید از اینترنت با سرعت بالا لذت ببرید.
هنگام خرید اندروید باکس، حتماً پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل پلی را هم چک کنید. اگر دستگاهی به گوگل پلی متصل نشود، نمی‌تواند از همه‌ی برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کند.

جمع بندی

در این مقاله دانستیم که اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد. اندروید باکس گجتی مجهز به سیستم عامل اندروید است؛ که به کمک آن می‌توانید با کم‌ترین هزینه، تلویزیون معمولی خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. اگر تلویزیون فعلی شما کیفیت مناسبی دارد و فقط برای استفاده از امکانات جانبی، قصد خرید تلویزیون هوشمند را دارید، بی شک خرید اندروید باکس‌ها با توجه به قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای که دارند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا