خانه اخبار داراکالا راهنمای خرید

راهنمای خرید

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
17 آذر 1400 | 18:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

چند نکته ی برتر خرید

بسیاری از ما بعد از اینکه با خرید به محض اینکه چیزی را دیدیم به یک قهرمان خرید تبدیل شدیم به چند یادآوری ساده در مورد نحوه خرید هوشمندانه نیاز داریم، تا خرید برای ما به یک اجبار و اعتیاد تبدیل نشود که بدون شک مشکل سازاست،پس باید رابطه سالم تری با خرید ایجاد کنیم.

این روزها زیاد خرید نمی‌کنم اما می‌دانم چه چیزی باعث موفقیت یک سفر خرید می‌شود. اجازه دهید ده نکته برتر خرید خود را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم در خرید هوشمندانه به شما کمک کنند.

فقط سوار ماشین نشوید و آن را در جهت مقصد خرید مورد علاقه خود قرار ندهید! چند لحظه وقت بگذارید تا با این لیست از استراتژی های خرید هوشمند آشنا شوید.

با لیست خرید کنید.

به دلایل زیادی این نکته شماره ی یک من است. بسیاری از مردم چیزهایی را که نمی‌خواهند، نیازی ندارند، می‌خرند و هرگز به دلیل آماده نبودن ،درست از آن استفاده نمی‌کنند. این پول نقد و زمان گرانبهایی است که به سختی به دست آورده اید - فکر نمی کنید ارزش چند دقیقه آماده سازی را دارد؟ مطمئناً اینطور است (و به یاد داشته باشید، شما ارزش آن را دارید!). بنابراین، قبل از اینکه به سفر خرید خود بروید، آماده شوید. آنچه را که در حال حاضر دارید مرور کنید - در کمد، ، خانه یا گاراژ خود، سپس فهرستی از "کمبود"هایی که دارید و نیازهایی که این مورد پر می کند بنویسید. مطمئن شوید که آنها نیازهای واقعی هستند - نه خواسته های بیهوده (تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد). و در نهایت، به یاد داشته باشید که هنگام خرید از آن لیست استفاده کنید! این لیست به هیچ وجه در ته کیف شما مچاله نشود یا در جیب شما گیرنکند. از آن استفاده کنید و فقط چیزهایی را بخرید که در آن لیست هستند!

بودجه تعیین کنید.

اوه بله - کلمه " بودجه. " این مهم است. بسیاری از مردم برای چیزهایی که نمی‌خواهند، نیازی ندارند یا استفاده نمی‌کنند، بیش از حد خرج می‌کنند، زیرا هیچ پارامتری در مورد هزینه‌هایشان نداشتند - آنها فقط به "جهنم تجملات" می روند. این روش هوشمندانه ای برای خرید نیست. شما باید یک رقم دقیق تر درمورد ماکزیمم میزان خرید خود تعیین کنید،شما باید در مورد این سفر خرید تا مدت ها بعد از اینکه جوهر روی رسید محو شد احساس خوبی داشته باشید ، درست است؟ و یکی از راه‌های انجام این کار این است که مطمئن شوید بیش از توان مالی خود خرید نمی‌کنید. بودجه خود را تنظیم کنید - و لیست را دوست داشته باشید - به آن پایبند باشید! بودجه شما هر چه باشد - 50 هزار یا 500 هزار یا 5 میلیون - پس از رسیدن به آن حد، خرید را متوقف کنید.

یک بازه زمانی تعیین کنید.

به خود اجازه ندهید که در یک مرکز خرید بی هدف بچرخید. بسیاری از مردم از خرید به شکل آبنبات چوبی استفاده می‌کنند و یک بعدازظهر را در مرکز خرید مورد علاقه خود می‌گذرانند.این استراتژی ای نیست که من آن را تبلیغ کنم یا از آن حمایت کنم. اگر می‌خواهید هوشمندانه خرید کنید، این راهش نیست - خرید بهتر است پر پیچ و خم نباشد، یک بازه زمانی مشخص را تنظیم کنید که خرید خود را در آن کامل کنید، و پس از اتمام آن زمان، زمان بازگشت به خانه فرا می رسد. به هر حال زمان شما آنقدر با ارزش است که نمی توانید آن را بی خیال سپری کنید – هنگامی که تمام آنچه را که نیاز دارید خریدید ، خرید را متوقف کنید و توجه خود را به برنامه ی دیگری برای روز معطوف کنید.

بهترین زمان را برای خود انتخاب کنید.

اگر در زمانی که برای شما مناسب است خرید نکنید، می تواند یک فعالیت خسته کننده و استرس زا باشد. خرید در زمانی که مراکز خرید و فروشگاه‌ها شلوغ‌ هستند (مانند خریدهای آخر شب و بعدازظهر پنج شنبه) می‌تواند منجر به خستگی خرید شود که در نهایت دچار عصبانیت می‌شوید. به یاد داشته باشید که محیط فیزیکی اطراف ما بر ما تأثیر می گذارد و محیط های پر ازدحام مانند مراکز خرید شلوغ به ندرت بهترین چیز را برای کسی به ارمغان می آورد. بنابراین، زمانی را برای خرید انتخاب کنید که در آن بیشترین حالت هوشیاری وانرژی مثبت را داشته باشید و مطمئن شوید که به طور منظم استراحت می کنید یا برای دوره های کوتاه تری خرید می کنید تا دچار خستگی نشوید.

زمانی که خسته، گرسنه، تنها، بی حوصله یا ناراحت هستید، خرید نکنید.

این فهرست کاملی از حالت‌های احساسی نیست که باعث می‌شود برخی افراد زیاده‌روی کنند و در نهایت چیزهایی را که نمی‌خواهند یا به آن‌ها نیاز ندارند بخرند. اما برخی از رایج ترین محرک های عاطفی هستند که افراد را به خرید ناخودآگاه و در نتیجه غیرهوشمندانه ترغیب می کنند. اگر هر یک از این احساسات را دارید - خسته، گرسنه، تنها، بی حوصله یا ناراحت هستید - به خرید نروید. کار دیگری انجام دهید تا زمانی که احساس یکنواختی داشته باشید.

به تنهایی خرید کنید.

بسیاری از مردم متوجه می شوند که شرکای خرید بیشتر به شرکای جرم شباهت دارند! آن‌ها می‌توانند ما را تشویق به خریدهایی کنند که نمی‌خواهیم یا به آن‌ها نیاز نداریم، و می‌توانند انگیزه‌های خاص خود را (گاهی اوقات ناخودآگاه) برای تشویق ما به خرید داشته باشند. شاید آنها احساس رقابت داشته باشند، یا بخواهند از طریق ما و خریدهای ما سرگرم شوند. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی به خرید بروید، اشکالی ندارد – اما آن را یک فعالیت کاملاً اجتماعی و بدون خرید مجاز کنید. یک فنجان قهوه بخرید، یا با هم بستنی بخورید، اما تا زمانی که خودتان به قصد خرید نرفته اید، خرید نکنید.

از خود بپرسید "این را کجا بپوشم؟"

بسیاری از ما بدون اینکه فکر کنیم با چیزهایی که می خریم چه کاری انجام می دهیم، خرید می کنیم. پول نقد و حتی زمان گرانبهای ما برای چیزهایی تلف می‌شود که جایی در کمد، خانه یا زندگی ما ندارند. یکی از راه‌های اتصال کوتاه چرخه خرید ناگهانی این است که تصور کنید قبلاً صاحب کالایی هستید که قصد خرید آن را دارید. از طریق «هیجان کشتار» سریع به جلو بروید و تصور کنید که این کالا، چیزی که در حال حاضر در دست دارید، متعلق به شماست: شما آن را خریدید و اکنون مال شماست. آن را در کمد/خانه خود تصور کنید، واقعاً آن را آنجا ببینید. اکنون در نظر بگیرید: آیا هنوز در مورد آن هیجان زده هستید؟ یا اینکه درخشش کمی (یا خیلی زیاد) از بین رفته است؟ بنابراین بسیاری از ما حتی یک لحظه هم نمی اندیشیم که آیا واقعاً به این کالا نیاز داریم یا خیر، و بنابراین در نهایت چیزهایی را که هرگز استفاده نمی کنیم به خانه می بریم.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا