خانه ترفندهای موبایل تفاوت‌های کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

تفاوت‌های کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
2 آذر 1402 | 13:27
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر شما هم قصد خرید شارژر اصلی سامسونگ دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید چطور شارژر اصلی را از شارژر فیک تشخیص دهید. در این مقاله تفاوت‌های کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.  

نوع شارژری که شما برای شارژ کردن گوشیتان انتخاب می‌کنید، با کیفیت شارژ باتری دستگاه‌هتان رابطه‌ی مستقیم دارد. در حال حاضر به دلیل داغ بودن بازارِ لوازم جانبی موبایل، بسیاری از افراد سودجو محصولات فیک و جعلی وارد بازار می‌کنند. این محصولات فیک، سریع خراب می‌شوند و شما مجبور به خرید دوباره آن‌ها می‌شوید. همچنین گوشی شما را به درستی شارژ نمی‌کنند و ممکن است به سخت افزار گوشی شما آسیب وارد کنند. در ادامه با روش‌های ساده‌ای جهت تشخیص شارژر اصل و فیک سامسونگ آشنا می‌شویم.
 

علت استفاده از شارژر اصلی

بی شک باتری، در گوشی‌های همراه از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است؛ عوامل زیادی در سالم نگه داشتن این قطعه مصرفی دخالت دارند؛ که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از شارژر اصلی است. سازندگان گوشی‌های سامسونگ معمولاً جریان ولتاژ کاملاً ثابتی برای گوشی‌ها و شارژر‌هایشان مشخص می‌کنند. تا محصولاتشان چندین سال بدون مشکل کار کنند. 
شارژرهای اصلی، جریان ولتاژ در محدوده‌ی تعریف شده را ثابت نگه می‌دارند تا آسیبی به گوشی وارد نشود. در صورتی که شارژرهای تقلبی توانایی ثابت نگه داشتن جریان را ندارند؛ و گاهاً حتی با ایجاد نوسان در جریان برق باعث بالا رفتن حرارت در گوشی‌ و وارد شدن آسیب به باتری می‌شوند.
 

اثرات مخرب شارژر تقلبی

- شارژرهای تقلبی باتری را به درستی شارژ نمی‌کنند؛ بنابراین شارژ باتری سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده توسط تولید‌کننده تخلیه می‌شود. در نتیجه شما مجبور می‌شوید گوشی خود را چندین بار در روز به شارژ متصل کنید. 
- شارژرهای تقلبی گوشی شما را کند‌تر از شارژر‌های اورجینال شارژ می‌کنند.
- شارژرهای تقلبی ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد باتری و یا حتی ذوب شدن قسمت‌هایی از شارژر یا سیم‌ها شوند.
- در ساخت شارژهای تقلبی و ارزان قیمت، از مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده شده است؛ بنابراین احتمال انفجار یا اتصال کوتاه در آن‌ها افزایش یافته و امنیت کاربر را تهدید می‌کند.
- مدارهای ایمنی، جهت محافظت از گوشی در شارژرهای تقلبی وجود ندارند؛ از این رو گوشی ‌سامسونگ در برابر نوسانات جریان و ولتاژ آسیب‌پذیر خواهد شد.
- شارژرهای فیک سامسونگ گارانتی ندارند؛ به همین دلیل شما نمی‌توانید در صورت خراب شدن آن‌ها خسارت دریافت کنید.
- فناوری‌های شارژ سریع پرهزینه‌ هستند؛ بنابراین در شارژرهای تقلبی از این فناوری‌ها خبری نیست و عملیات شارژ در آن‌ها سرعت کندتری دارد. همچنین پس از کامل شدن شارژ باتری، عملیات شارژ کردن متوقف نشده و باعث کاهش عمر باتری می‌شود.
 

تشخیص شارژر اصل از شارژر فیک

معمولاً شارژرها شامل دو بخش آداپتور و کابل شارژر می‌شوند. آداپتور، ولتاژ دریافتی را به جریان مورد نیاز برای شارژ باتری تبدیل می‌کند. وظیفه کابل شارژر هم انتقال جریان تولید شده توسط آداپتور، به باتری گوشی‌ است.

تشخیص آداپتور شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

در بازار آداپتورهای تقلبی زیادی وجود دارد؛ که تفاوت‌‌های زیادی با آداپتورهای اصلی دارند. در ادامه روش‌های تشخیص آداپتور اصلی و فیک سامسونگ را بررسی می‌کنیم:

- شکل ظاهری

از روی ظاهر می‌توانید شارژرهای تقلبی را از اصل تشخیص دهید؛ مثلاً در بعضی از جزئیات همچون فُرم کلی برش‌ها و شیارها این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند. 
نام یکی از دو کشور سازنده چین یا ویتنام روی شارژر‌های اصلی حک شده است؛ ولی اگر روی آداپتور عبارت A+ را مشاهده کردید، با اطمینان می‌توان گفت آداپتور تقلبی است. آداپتورهای اصلی سامسونگ سفید رنگ هستند، و به مرور زمان رنگ آن‌ها تغییر نمی‌کند؛ در صورتی که رنگ آداپتورهای تقلبی کمی زرد است.
 

معمولاً آداپتورهای اصلی سامسونگ دارای روکشی مات و یکنواخت هستند؛ ولی شارژرهای تقلبی معمولاً روکشی براق دارند. همچنین در شارژرهای تقلبی، عبارت سامسونگ نسبت به شارژر اصلی، ضخیم‌تر نوشته شده است.

پشت شارژرهای اصلی، در ردیف پایین و سمت چپ لوگوی UL درون یک دایره حک شده است. این عبارت مخفف Underwriters Laboratories بوده و نشان دهنده استاندارد سازمان ایمنی بازرسی شارژرها است. نبودن این عبارت روی شارژر به معنی اصل نبودن آن است.

یک برآمدگی پلاستیکی اضافه، در قسمت کانکتور آداپتور‌های اصل وجود دارد؛ که باعث افزایش دوام و مقاومت در محل اتصال می‌شود. ولی این قسمت کانکتور در شارژر‌های تقلبی صاف است.

- کیفیت تولید

کیفیت مرغوبِ آداپتور‌های اصلی سامسونگ، نسبت به آداپتورهای فیک به خوبی قابل تشخیص است؛ زیرا هیچ گونه بیرون زدگی، نامتقارنی یا ناصافی در اجزای آن مشاهده نمی‌شود.

- وزن

آداپتورهای اصلی سامسونگ از پلاستیک‌های مرغوب و با تراکم بالا تولید می‌شوند؛ در صورتی که از پلاستیک‌هایی با تراکم پایین در ساخت شارژرهای تقلبی سامسونگ استفاده می‌شود. بنابراین آداپتور‌های اصلی سامسونگ وزن سنگین‌تری دارند.

تشخیص کابل شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

به کمک بررسی ویژگی‌های زیر می‌توانید کابل شارژر اصل سامسونگ را از فیک تشخیص دهید:

- ظاهر

اولین نکته‌ای که هنگام خرید کابل شارژر باید به آن توجه کنید، شکل ظاهری کابل است. در کابل شارژر اصلی سامسونگ هیچ گونه نامنظمی یا پلاستیکِ اضافه مشاهده نمی‌شود. زاویه‌ی قرار‌گیری سری فلزی در کابل‌های سامسونگ دقیق و صاف است، ولی در کابل‌های تقلبی معمولاً زاویه‌ی قرار‌گیری سری فلزی زیاد صاف نیست.

همچنین علامت روی کابل‌های اصلی سامسونگ، کمرنگ‌تر از علامت روی کابل‌های تقلبی است. علاوه‌بر‌این، روی رابط‌ فلزی شارژرهای اصلی فرورفتگی کوچکی مشاهده می‌شود که در شارژرهای تقلبی وجود ندارد.

رابط Micro USB یا همان کانکتور اصلی، در کابل اصلی سامسونگ طول کمتری دارد؛ تا از شکسته شدن آن جلوگیری شود. ولی در کانکتور شارژر‌های تقلبی، طول این رابط بلند‌تر بوده و فاصله‌ی بدنه و کانکتور بیشتر است.

- سرعت شارژ

سرعت شاژ در کابل شارژ اصلی سامسونگ، نسبت به کابل شارژ تقلبی بیشتر است. البته سرعت شارژ با فناوری شارژ سریع به کار رفته در آداپتور هم رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین آداپتوری با وات بالا گوشی را سریع‌تر از آداپتوری با وات پایین شارژ می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله تفاوت‌های کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم. با خواندن این مقاله می‌توانید به راحتی کابل شارژر اصلی را از تقلبی تشخیص دهید؛ و از صرف هزینه اضافی جلوگیری کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا