خانه ترفندهای موبایل آموزش ورود و خروج از حالت فست بوت شیائومی

آموزش ورود و خروج از حالت فست بوت شیائومی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
4 مهر 1402 | 15:51
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوشی‌های برند شیائومی در بازار ایران طرفداران زیادی دارند؛ اگر شما هم از گوشی شیائومی یا یکی از زیرمجموعه‌های آن مثل ردمی و پوکو استفاده می‌کنید، احتمالاً اصطلاح Fastboot به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم قابلیت‌های فست بوت را مورد بررسی قرار دهیم و به شما آموزش دهیم چطور وارد آن فضا شده و از آن خارج شوید.

Fastboot Xiaomi چیست؟

قابلیت Fastboot برای کنترل گوشی و سیستم‌عامل از طریق خط فرمان و رابط ADB کاربرد دارد. از این قابلیت برای بازیابی گوشی پس از نصب بروزرسانی ناموفق، حذف برنامه‌های پیش فرض، فلش کردن دستگاه، تغییر تنظیمات مخفی، تنظیم مجدد داده‌های کارخانه، باز کردن قفل‌OEM، بازیابی بوت‌لودر و ... می‌توان استفاده کرد.
درکل این حالت برای تعمیرکاران و کاربرانی که علم کافی در این زمینه دارند، جهت ارتقای سطح عملکرد دستگاه طراحی شده است. درصورتی که به توانایی‌های خود مطمئن نیستید، بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید؛ زیرا امکان دارد به گوشی خود آسیب بزنید. همچین با خواندن مطالب زیر اطلاعات زیادی درباره فست بات شیائومی به دست می‌آورید و خودتان می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید.

کاربرد فست بات

در قسمت بالا به بعضی از کاربردهای فست بات شیائومی اشاره کردیم. مهم‌ترین قابلیت این حالت، نصب رام‌های رسمی و سفارشی است. قبل از نصب رام‌های سفارشی لازم است موجود بودن یا نبودن رام مورد نظر برای گوشی خود را بررسی کنید. همچنین لازم به ذکر است که هر رام سفاشی روش نصب و ساز و کار خاص خود را دارد. ولی نصب رام‌های رسمی در گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو یک روش کلی دارد.

مراحل فعال سازی حالت فست بوت شیائومی

فست بوت یک عملیات پیشرفته است؛ و برای استفاده از آن لازم است اطلاعات کافی داشته باشید. چندین راهکار جهت فعال کردن فست بوت شیائومی وجود دارد؛ که به صورت کلی می‌توان آن‌ها را به ۲ روش استفاده از خود گوشی و استفاده از اپلیکیشن،‌ دسته‌بندی کرد. در ادامه هر دو روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1) فست بوت شیائومی با گوشی

برای فعال کردن فست بوت شیائومی از طریق خود گوشی مراحل زیر را انجام دهید:
- وارد بخش تنظیمات شده و به قسمت اطلاعات گوشی بروید، سپس هفت مرتبه روی گزینه MIUI Version ضربه بزنید تا حالت توسعه دهنده یا developer mode فعال شود.
- پس از آن از بخش تنظیمات خارج شده و همه‌ی برنامه‌های در حال اجرا و فعال را ببندید؛ سپس با کلید پاور، گوشی را خاموش کنید.
- پس از خاموش کردن گوشی، دکمه پاور و کاهش صدا را همزمان چند ثانیه نگه دارید تا قابلیت Fastboot شیائومی فعال شود.

ممکن است در روش بالا با ارور فست بوت شیائومی مواجه شوید و حالت فست بوت برای شما فعال نشود. در این شرایط بهتر است به سراغ روش‌های تخصصی‌تر بروید یا اینکه از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
برای روشن شدن عادی دستگاهتان، باید گزینه Start روی صفحه نمایش را لمس کنید؛ اگر باز هم گوشی شما روشن نشد، مجبور به ریست کامل آن هستید. باید با گرفتن دکمه پاور و کاهش صدا به صفحه بازیابی بروید و با انتخاب گزینه wipe data یا factory reset دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

2) فست بوت شیائومی با نرم افزار

برای فست بوت شیائومی اپلیکیشن‌های زیادی عرضه شده است؛ دو برنامه Reiboot و‌android multi tools طرفداران زیادی در بین کاربران دارند. روش استفاده از این دو برنامه تقریباً یکسان است؛ در ادامه استفاده از برنامه Reiboot را به شما آموزش می‌دهیم.
- در مرحله اول برنامه Reiboot را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود دانلود و نصب کنید.
- گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
- پس از باز کردن برنامه، گزینه Enter to Recovery Mode را انتخاب کنید؛ تا حالت فست بوت روی گوشی فعال شود.

قابلیت‌های‌Fastboot شیائومی

پس از اینکه وارد صفحه فست بوت شیائومی شدید، سه گزینه زیر به نمایش گذاشته شده‌اند:
- Mi assistan‌: کاربرد این گزینه برای فلش کردن گوشی شما است؛ برای استفاده از آن نیازمند یک کامپیوتر هستید که گوشی خود را با کابل USB به آن متصل کنید. همچنین به کمک نرم‌افزار utility xiaomi ADB  هم می‌توانید گوشی خود را فلش کرده و رام دلخواه خود را به دستگاهتان اضافه کنید.
- Reboot: ریبوت همان ری‌استارت کردن گوشی است؛ زمانی که مشکلات نرم افزاری برای گوشی شما به وجود آمده باشد کاربرد دارد.
-  Wipe Data: این گزینه اطلاعات گوشی شما را به طور کامل پاک می‌کند، به زبان ساده‌تر گوشی به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد.
 

خارج شدن از حالت فست بوت شیائومی

ممکن است گاهی ناخواسته وارد حالت فست بوت شیائومی شوید یا اینکه پس از وارد شدن به این قابلیت پشیمان ‌شوید و بخواهید برگردید. در این شرایط جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا بسیار راحت می‌توانید از این حالت خارج شوید.
برای خارج شدن از حالت فست بوت شیائومی، کلید پاور و کاهش صدا را ۱۵ ثانیه نگه دارید؛ تا گوشی از حالت فست بوت خارج شود. همچنین به کمک نرم افزار Reiboot هم می‌توانید از فست بوت شیائومی خارج شد. ابتدا گوشی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید؛ و برنامه Reiboot را اجرا کنید. سپس گزینه One-Click to Exit Fastboot Mode را انتخاب کنید تا از حالت فست بوت خاج شوید.

آیا در خانه می‌توان فست بوت شیائومی را فعال کرد

حتی اگر کاربر مبتدی هستید و برای رفع مشکلات نرم افزاری قصد انجام فست بوت در خانه دارید، کافیست دقیقاً طبق آموزش‌های بالا این کار را انجام دهید. حین انجام این کار دقت کنید که تنظیمات دیگر را به هیچ عنوان تغییر ندهید؛ زیرا ممکن است گوشی شما دچار مشکل شود و برای رفع آن نیازمند مراجعه به متخصص شوید.

جمع بندی

حالت Fastboot کاربران شیائومی را قادر می‌سازد دستگاه‌های خود را بروزرسانی، سفارشی‌سازی یا تعمیر کنند. در این مقاله به آموزش حالت فست بوت شیائومی پرداختیم، لازم است مطابق بالا، مرحله به مرحله این کار را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای گوشی شما پیش آید. می‌توانید در قسمت زیر نظرات و تجربیات خود راجع به فست بوت شیائومی را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا