خانه ترفندهای موبایل 10 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند

10 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
28 آبان 1402 | 11:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در حال حاضر ساعت‌های هوشمند در بین کاربران به یکی از گجت‌های محبوب و پرفروش تبدیل شده‌اند. زیرا علاوه بر نشان دادن زمان، قابلیت‌هایی همچون پاسخ به تماس‌ها، کنترل سطح استرس و ضربان قلب، نظارت بر تناسب اندام و مشاهده نوتیفیکیشن‌ها را هم ارائه می‌دهد.

کاربردهای ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند، کاربردهای بسیار زیادی در جهت زندگی بهتر و ساده‌تر در اختیار شما قرار می‌دهند. از کاربردی‌ترین قابلیت‌های ساعت هوشمند که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است، می‌توان به کنترل سلامتی و بهبود فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد. بی‌شک شناخت قابلیت‌های متعددِ ساعت هوشمند، شما را برای خرید وسوسه می‌کند. در ادامه 10 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1) کنترل سلامت

تقریباً تمام ساعت‌های هوشمند امروزی به قابلیت کنترل سلامت مجهز شده‌اند. سنسور اکسیژن، سطح اکسیژن خون شما را اندازه گیری می‌کند و سنسور کنترل قلب هم ضربان قلب شما را کنترل می‌کند. در صورتی که میزان اکسیژن خون یا ضربان قلب شما پایین‌تر یا بالاتر از حد مجاز برود، به شما هشدار داده می‌شود. سنسور کنترل ضربان قلب اهمیت زیادی برای ورزشکاران و بیماران قلبی دارد؛ زیرا در هر لحظه می‌توانند ضربان قلب خود را کنترل کنند. همچنین بعضی از ساعت‌های هوشمند، قابلیت کنترل سطح استرس هم دارند. آن‌ها از دمای بدن، ضربان قلب و سایر پارامترهای مرتبط جهت تشخیص سطح استرس استفاده می‌کنند. 

2) کنترل وسایل هوشمند

ساعت هوشمند قادر به اتصالِ بی‌سیم از طریق بلوتوث و Wifi است؛ بنابراین شما می‌توانید به وسایل هوشمند خانه خود متصل شده و از راه دور آن‌ها را کنترل کنید. برای داشتن خانه‌ای هوشمند شما نیاز به وسایلِ منزل هوشمند و یک اسمارت واچ بالا رده دارید؛ و برای خرید آن‌ها باید هزینه زیادی بپردازید.

3) نمایش اعلان‌ها

اصلی‌ترین کار یک ساعت هوشمند، نمایش اعلان‌های گوشی است. به کمک این قابلیت شما می‌توانید بدون اینکه گوشی را از جیبتان بیرون بیاورید اعلان برنامه هایتان را دریافت کنید و  پیام‌های متنی خود را نیز بخوانید. همچنین می‌توانید تعیین کنید نوتیفیکیشن کدام برنامه‌ها روی ساعتتان نمایش داده شود.

4) هشدار عدم تحرک

اگر مدت زمان زیادی از نشسته بودن شما گذشته باشد، ساعت هوشمند، آلارمی برای بلند شدن و داشتن تحرک بیشتر می‌دهد. در نگاه اول این قابلیت کاربرد زیادی ندارد؛ ولی در طولانی مدت متوجه  تاثیر بسیار زیاد آن در سلامتی خود خواهید شد. اکثر ساعت‌های هوشمند به این قابلیت مجهز شده‌اند.

5) برقراری تماس

اگر اسمارت واچ شما به قابلیت میکروفون و بلندگو مجهز شده باشد، می‌توانید به کمک آن مکالمات خود را انجام دهید. بنابراین این قابلیت در زمان‎هایی که گوشی از شما دور است بسیار کاربرد دارد. همچنین به کمک ساعت‌های هوشمندی که بلندگو ندارند هم می‎توانید تماس گوشی خود را سایلنت و یا قطع کنید.

6) مسیریابی

در حال حاضر مسیریابی با گوشی همراه در بین کاربران بسیار رایج شده است. حمل کردن گوشی در بعضی از مکان‌ها دردسرهای زیادی دارد؛ ولی به کمک اسمارت واچ‌ها در همه مکان‎ها به راحتی می‌توانید از مسیریاب استفاده کنید. در صورتی که ساعت هوشمند شما مجهز به حسگر GPS باشد، به راحتی می‌توانید بهترین مسیر برای رسیدن به مقصدتان را انتخاب کنید. فعلاً این قابلیت فقط در ساعت‌های بالارده وجود دارد.

7) کنترل موزیک

هنگامی که ساعت شما به گوشیتان متصل باشد، به راحتی می‌توانید موزیک یا ویدئوی در حال پخش را متوقف کرده، صدای آن را کم و زیاد کنید یا محتوا را تغییر دهید. همچنین اگر ساعت شما مجهز به حافظه داخلی باشد، می‌توانید روی آن موزیک بریزید و بدون نیاز به گوشی گوش دهید. بهتر است هنگام خرید ساعت هوشمند شیائومی و سامسونگ میزان حافظه داخلی را هم در نظر بگیرید.

8) اتصال به دستیار صوتی هوشمند

اکثر گوشی‌های اندرویدی مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت و گوشی‌های آیفون دارای دستیار صوتی سیری هستند؛ که توسط اسمارت واچ‌ها می‌توانید به آن‌ها دستور دهید.

9) کنترل دکمه شاتر

قابلیت کاربردی دیگر ساعت‌های هوشمند، استفاده از آن‌ها به‌عنوان دکمه شاتر دوربین است. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که گوشی را در مکانی ثابت کرده‌اید و می‌خواهید از دور عکاسی کنید.

10) یادآوری کارهای مهم

یکی دیگر از قابلیت‌های ساعت هوشمند یادآوری کارهای مهمی همچون مصرف دارو، تماشای برنامه‌های مهم و غیره است؛ که برای افراد کم حافظه و مسن بسیار کاربرد دارد. با تنظیم کردن تایمر روی ساعت مدنظرتان، ساعت هوشمند شما موارد مهم را با آلارم به شما یادآوری خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله 10 قابلیت کاربردی ساعت هوشمند را توضیح دادیم. البته این گجت هوشمند قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و ما فقط گلچینی از کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم. اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید، وارد قسمت ساعت هوشمند در بخش محصولات دارا کالا شوید و از مشخصات و قیمت آن‌ها مطلع شوید. شما تجربه استفاده از کدام قابلیت ساعت هوشمند را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در دارا کالامگ به اشتراک بگذارید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا